Eerste dagen in Zweden - Reisverslag uit Umeå, Zweden van Daphne - WaarBenJij.nu Eerste dagen in Zweden - Reisverslag uit Umeå, Zweden van Daphne - WaarBenJij.nu

Eerste dagen in Zweden

Door: Daphne

Blijf op de hoogte en volg Daphne

16 Februari 2018 | Zweden, Umeå

Hej,

Ik ben afgelopen dinsdag 13-02 veilig en wel aangekomen in het koude Umea (Umio ofzoiets). Op het vliegveld werd ik opgewacht door drie mensen van mijn stage die mij met de auto naar mijn kamer zouden brengen. Nadat ze mij en mn koffers daar hebben afgezet heeft een Duits meisje van mijn stage Sarah mij de dichtstbijzijnde supermarkt laten zien en me even wegwijs gemaakt in de buurt waar ik woon. Superfijn! Van een ander meisje van stage heb ik ook een router gekregen dus ik heb gelijk mijn WiFi kunnen fixen.

De tweede dag heb ik buskaart gekocht en ben ik met de bus naar de Ikea geweest. Omdat er zo veel sneeuw ligt zie ik niet veel mensen fietsen en worden de bussen goed gebruikt. In de Ikea heb ik van alles gekocht om mijn kamer leefbaar te maken, ik had nog geen deken, hoeslaken, prullenbak, douchegordijn etc. Het was er erg groot en niet druk dus ik heb me uitgeleefd!
Mijn kamer is hartstikke ruim en met eigen badkamer, dat heb ik nog nooit gehad en is echt heel prettig!

Verder heb ik de afgelopen dagen goed uitgeslapen, films gekeken en een beetje de omgeving verkend. Ohja, ik moet ook nog mijn scriptie afmaken :S, dus daar moet ik me ook nog toe zetten.

Dit weekend ga dan ook maar aan mn scriptie werken. Verder heb ik kaartjes voor een ijshockeywedstrijd van de Umea Bjorkloven. Lijkt me erg leuk om een keer bij te wonen. Verder gaat het internationale groepje waarbij ik zit nog ontbijten bij, het zal ook niet, Ikea. Ik kan dan hopelijk ook een aantal van hen leren kennen :).

Het gaat me tot dusver goed, en maandag ga ik aan mijn stage beginnen. Ik wordt door een college om 7:30 opgehaald om samen naar de universiteit te lopen. Dat zijn wel andere tijden dan ik de afgelopen tijd gewend ben XD, maar vroeg beginnen in hopelijk ook op tijd klaar!

Er staat verder nog veel leuke activiteiten voor internationale studenten op het programma, dus ik hoop er aan een aantal deel te kunnen nemen!

Groetjes!

  • 17 Februari 2018 - 08:52

    Herma Wessels :

    Hai Daphne. Wat fijn dat je goed bent over gekomen. Had het al aan je moeder gevraagd. Nu nog lekker even van je vrij dagen genieten. Hopelijk heb je het daar lekker naar je zin. Geniet ervan en maak er een fijne stageperiode van. Groetjes ook van Rob natuurlijk en een dikke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daphne

Actief sinds 08 Feb. 2018
Verslag gelezen: 986
Totaal aantal bezoekers 3626

Voorgaande reizen:

08 Februari 2018 - 18 Augustus 2018

Stage in Umea

Landen bezocht: